söndag 17 maj 2009

Glada flygvärdinnor på Freebird!

Glada och mycket trevliga flygvärdinnor på Freebird tog väl hand om sina passagerare under hela resan.

Flygguiden har faktiskt testat en charterresa och kan rapportera att trots de ev. nackdelar en charter kan tyckas ha så överväger faktiskt fördelarna, i alla fall när man är en barnfamilj. Vår mycket lyckade Turkietresa med Nazar har gått alldeles för snabbt, nu så här en vecka senare sitter jag hemma vid min dator och och går igenom alla soliga bilder och kan med glädje konstatera att vår "Lucky Five Star - resa" med Nazar blev en succé. Nazar's motto är "Lyxsemester för alla" och det stämmer faktiskt om man bortser från charterkänslan man naturligtvis inte kan undvika när180 personer skall transporteras samtidigt till samma plats och med samma syfte.
Jag ångrar att jag inte tog med mig min bärbara dator, hotellet hade ett internetcafé men datorerna fungerade dåligt och turkiska alfabetet på tangentbordet var för tidsödande att sitta och greja med, jag föredrog såklart att släppa det och tillbringade tiden med sol, bad och god mat samt en lite shopping och några utflykter. Men det som var allra bäst var Spa & Wellnessavdelningen som erbjöd mycket prisvärda behandlingar, jag kommer att skriva mer om det senare.
Förutom att vår avgång från Landvetter försenades med närapå 3 timmar så har allt flytit på helt perfekt. Vi hamnade på hotellet Pegasos World (Lucky Five Star konceptet innebär boende på ospecificerat 5-stjärningt hotell) som ligger ett par km från Side. Från flygplatsen utanför Anatalya till hotellet tog bussresan 1tim och 20 min, vilket gjorde att vi med den försenade avgången anlände kl 0600 lokal tid...gäsp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar